COMART – Partnerek és tevékenységek

Ebben a projektben partnerként 10 ország 12 civil szervezete vesz részt.

  • Németország két szervezete:         Strarkmacher e.V., Fokolar-Bewegung;
  • Ausztria:                                            Volkshochschule Hietzing;
  • Olaszország 2 szervezete:               Associazione Culturale Modo, Insieme per un mondo unito;
  • Lengyelország:                                 Stowarzyszenie Fiore
  • Cseh Köztársaság:                           UVUO – Unie výtvarných umělců Olomoucka, občanské sdružení;
  • Egyesült Királyság:                         Charisma Community Projects
  • Spanyolország:                                Acciones de Familias Nuevas
  • Szlovénia:                                         Drustvo za zedinjen svet
  • Románia:                                          Associata Mariapolis
  • Magyarország:                             Kék Világ Alapítvány

A megtett út

A majdnem két év során megvalósított 6 konferencia 6 Európai országban zajlott, és az utolsót a magyar partner szervezte Budapesten, a Projektgazda Strarkmacher e.V.-vel közösen.
Minden szervezet küldött résztvevőket a konferenciákra, így Magyarországról a Kék Világ Alapítvány is.
E konferenciák során különböző témákat fejtettünk ki, és mélyítettünk el. Minden szervezetnek meg kellett mozgatnia minimum 12 embert (eljuttatni a konferenciákra).
E konferenciák elsődleges célja volt a csere, a kölcsönös gazdagítás lehetősége. Hogy tanulhassunk egymástól, megismerhessünk különböző országokat, társadalmakat, kultúrákat, metódusokat; ismert és ismeretlen problémákat.
Ez a projekt a művészetek felnőttoktatásban betöltött különleges szerepét elemzi. Célja, hogy egyensúlyba hozza, és fejlessze az intézményes és kötetlen tanulási módszereket és pedagógiai megközelítéseket. Ezért a projekt támogatja a felnőttoktatásban tevékenykedő intézmények partnerségét és aktívan támogatja ezen intézmények képviselőinek tapasztalatcseréjét.
Reflexív módon közelíti meg a művészetet, ezt a kommunikációs médiumot. Ilyen módon kívánja a különféle témákat, mint például a migráció vagy a társadalmi kirekesztés kérdését áttekinteni. Olyan kérdések ezek, amelyek aktuálisak a felnőttoktatásban.
Bár az egyes művészi médiumok (pl. film, képzőművészet, előadó-művészet stb.) eltérő sajátosságokkal rendelkeznek, maga a művészet univerzális kommunikációs forma. De minden európai ország sajátos kulturális és nemzeti háttérrel rendelkezik, és ebből kiindulva közelíti meg a művészet kérdését is. A projekt a fenti két pólus között valósul meg.
Ilyen módon a nemzetek közötti tapasztalatcsere jó gyakorlati megoldásokat fog elterjeszteni, és maximálja a jó eredmények társadalmi hatását is. Segítségével hidakat építhetünk a tudás és a cselekvés, az elmélet és a mindennapi élet között.

 

zoltanbohan